- به کارمندان ساعی و متعهد بگویید که چقدر برای سازمان مفید هستید و شما به آنها علاقه و اعتماد دارید.
- مطمئن شوید کسی را که به کار می گمارید ، تنبل نیست! زیرا افراد تنبل فشار کاری دیگران را بیشتر می کنند.
- موقع دست دادن، دست افراد را محکم و صمیمانه بفشارید.
- وقتی عصبانی هستید، در باره دیگران تصمیم گیری نکنید.
- همیشه وقت شناس باشید. برای حضور به موقع، می توانید از ترفند قدیمی 5 دقیقه جلو کشیدن ساعت استفاده کنید.
- هرگز امید ارتقا را از زیردستان نگیرید، زیرا به طور یقین، انگیزه آنها برای تلاش از بین می رود.
- سعی کنید در صورت لزوم در دسترس باشید و شانس حرف زدن را به همه سطوح سازمان بدهید. در این صورت شاید با ایده های درخشانی روبه رو شوید.
- هیچگاه اجازه ندهید کسی حالت افسردگی و ناامیدی شما را ببیند.
- به شایعات بی اساس بی توجه باشید و در مورد زیردستان از روی دهن بینی قضاوت نکنید.
- خشکی جلسات طولانی را با شوخ طبعی قابل تحمل کنید.
- از سرزنش کردن دیگران در جمع خودداری کنید.
- برای همه سطوح سازمان حتی خدمه و نامه رسان ها احترام قائل شوید.
- هنگام امضاء کردن نامه ها و مکتوبات، آنها را به دقت مطالعه کنید و از امضاء کردن آنها، زمانی که حوصله و تمرکز ندارید پرهیز کنید.
- خوش ژست و خوش بیان باشید و در جمع با انرژی و اشتیاق حاضر شوید.