.... مــــدیـــران بخـــوانـــنـــد ....

جدیدترین مقالات و نکات مهم مدیریتی برای مدیران امروز و فردای ایران زمین

.... مــــدیـــران بخـــوانـــنـــد ....

جدیدترین مقالات و نکات مهم مدیریتی برای مدیران امروز و فردای ایران زمین

شما تا چـه اندازه به وقتتان ارزش میدهید

 

بدون نظر از وبلاگ خودتون بیرون نرید حداقل با پیام نگار کناری پیام بذار. متشکرم  

 

     

    آیا از بـرنامه زمـانی مـشخصی برای به انجام رسـانـیـدن کـارهــای خود پیروی میکنید؟ یک عامل بسیار مهم در هر موفقیتی برنامه ریـزی صحیح و پیروی از یک برنامه زمانی مشخص برای نیل بـه اهداف مطلوب میـبـاشد. اکنون برای آنکه قادر باشید از وقــت خود به نحو احسن استفاده کنید نکات و راهکارهای زیر را در زندگی خود بکار بندید


* فعالیتهای روز بعد خود را از شب قبل برنامه ریزی کنید و روی کاغذ یادداشت کنید


* کارهای خود را اولویتبندی کنید


* کارهایی دشوار را زودتر از بقیه انجام دهید


* امور با اهمیت اما ناخوشایند را به تعویق نیاندازید


* کارها رابدون وقفه به پایان رسانید


* مابین فعالیتها برای خود وقت استراحت نیز در نظر بگیرید


* مکالمات تلفنی خود را نیز از پیش برنامه ریزی کنید: سخنانی که میخواهید بیان کنید را روی کاغذ یادداشت کنید


* خود انگیخته باشید و مقهور موانع نگردید


* هرگاه تصور کردید کاری بی فایده میباشد، دست از آن بکشید


* در صورت لزوم یکسری تغییرات آگاهانه در رفتار خود پدید آورید


* در زندگی فردی منظم باشید تا وقت خود را صرف یافتن وسایل گم گشته خود نکنید


* برای وقت خود ارزش قائل باشید زمان هیچگاه به عقب باز نمیگردد


* استرس و خستگی معلول کارهایی که به انجام رسانیده اید نیست بلکه بیشتر از افسوس  

 

کارهایی است که میتوانستید انجام دهید اما انجامشان نداده اید


* به هیچ فردی اجازه ندهید وقت شما را تلف کند. بیاموزید که در صورت لزوم با صراحت "نه" بگویید


* سعی کنید فرد خوشبینی باشید و همواره در انتظار رویدادهای خوشایند در زندگی خود باشید.
 

*هنگام نیاز از فرد آگاهی راهنمایی بخواهید.  

 

 

* "وقت کشها" و یا هدر دهنده های وقت را به حداقل برسانید. آنها شامل موارد زیر میباشند


*
تلفنهای طولانی، بی هدف و غیر ضروری.


*
بازدیدکننده ها و میهمانان ناخوانده.


*
پشت گوش اندازیها.


*
گفتگوهای بی ثمر و یا نا مشخص.


*
دانش فنی ناکافی و یا اطلاعات ناقص هنگام انجام کار.


*
فقدان اهداف و اولویت بندیها و یا مبهم وگنگ بودن آنها.


*
فقدان برنامه ریزی.


*
خستگی و استرس.


*
ناتوانی در " نه " گفتن.


*
بی نظمی و نابسامانیهای فردی.


*
تماشای تلویزیون. تماشای بیش از 2 ساعت در روز برنامه های تلویزیونی معقول نمیباشد.


 


اگر می خواهید مدیر موفقی باشید ...

  

 از اینکه ساده از کنار مطالب من نمی گذرید بسیار ممنونم نظرات شما محرکی است   

 برای نوشتن من.مرا تنها نگذارید.سربلند باشید

 

 

* در مصاحبه استخدامی افراد به سوابق کاری آنان توجه کنید و به خاطر داشته باشید کارمند موفق کارنامه ای پربار به همراه دارد


* انعطاف پذیر باشید


* بدون توهین به عقاید دیگران، با آنها مخالفت کنید


* سر قول خود بمانید


*- در موقعیت های بحرانی برخود مسلط باشید و نگذارید زیردستان از اضطراب شما آگاه شوند


*- برای حرف زدن، زیباترین و خوش آهنگ ترین الفاظ را انتخاب کنید


* خطر پذیر باشید


* نحوه استفاده از نرم افزارهای مرتبط با کار خود را بیاموزید


*- برای ثبت ایده های درخشانی که ناگهان به ذهن می رسند، همیشه یک قلم و کاغذ به همراه داشته باشید


* کتابخانه اداره یا سازمان خود را به روز کنید و اسامی کتاب هایی را که اضافه می شود به صورت فهرست چاپی شده در اختیار کارمندان قرار دهید


*مطمئن شوید ابراز رضایت شغلی افراد به سبب ترس از توبیخ مسئولین و سرپرستان نیست.
 

* به واسطه مدیر بودن خود، از دیگران توقع بیجا نداشته باشید


* در اولین فرصت در خاتمه دادن به مشاجرات و کدورت هایی که بین کارمندان پیش می آید، حکمیت کنید و برقرار کننده صلح و آشتی باشید


*نکات جالب و پندآموز کتاب هایی را که می خوانید، در دفتری یادداشت کنید و در موارد مناسب آنها را به کار ببندید


از انحصاری کردن خدمات رفاهی سازمان پرهیز کنید و اجازه دهید همه سطوح از این خدمات بهره مند شوند.  


نکات مدیریتی روز

*  با قدردانی به موقع از کارمندان، انرژی کاری آنان را افزایش دهید و حُسن خلاقیت را در آنان تقویت کنید.  


*   موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه کنید و همیشه متبسم باشید


هرگز برای پیشبرد اهداف کاری خود، دیگران را با وعده های بی اساس فریب ندهید


*  سعی کنید اسامی کارمندان را به خاطر بسپارید و در حین صحبت کردن با آنان، نامشان را به زبان بیاورید


*  همواره به خاطر داشته باشید به کار بردن الفاظ مؤدبانه از اقتدار شما نمی کاهد


*  اشتباهات زیردستان را بیش از حد لازم به آنها گوشزد نکنید.  


*  امین و رازدار افراد باشید


*  روی اشتباهات خود پافشاری نکنید و بی تعصب خطاهای خود را بپذیرید


*  با عبارات کنایه آمیز و نیش دار به دیگران درس عبرت ندهید


با آرامش و خونسردی به حرف های دیگران گوش کنید و برای صرفه جویی در زمان مرتباً حرف آنان را قطع نکنید


* روش محاسبات مالی را تا حدی یاد بگیرید تا قادر به تجزیه و تحلیل گزارشات مالی سازمان باشید


در جلسات دائماً به ساعت خود نگاه نکنید


به نحوه پوشش و ظاهر خود توجه کنید.  


*  تا صحت و سقم مسئله ای روشن نشده، کسی را مؤاخذه نکنید


معاشرین چاپلوس خود را جدی نگیرید.

به خوبی بدانید

 به کارمندان ساعی و متعهد بگویید که چقدر برای سازمان مفید هستید و شما به آنها علاقه و اعتماد دارید.
 
مطمئن شوید کسی را که به کار می گمارید ، تنبل نیست! زیرا افراد تنبل فشار کاری دیگران را بیشتر می کنند
.
 
موقع دست دادن، دست افراد را محکم و صمیمانه بفشارید
.
 
وقتی عصبانی هستید، در باره دیگران تصمیم گیری نکنید
.
 
همیشه وقت شناس باشید. برای حضور به موقع، می توانید از ترفند قدیمی 5 دقیقه جلو کشیدن ساعت استفاده کنید
.
 
هرگز امید ارتقا را از زیردستان نگیرید، زیرا به طور یقین، انگیزه آنها برای تلاش از بین می رود
.
 
سعی کنید در صورت لزوم در دسترس باشید و شانس حرف زدن را به همه سطوح سازمان بدهید. در این صورت شاید با ایده های درخشانی روبه رو شوید
.
 
هیچگاه اجازه ندهید کسی حالت  افسردگی و ناامیدی شما را ببیند
.
 
به شایعات بی اساس بی توجه باشید و در مورد زیردستان از روی دهن بینی قضاوت نکنید
.
 
خشکی جلسات طولانی را با شوخ طبعی قابل تحمل کنید
.
 
از سرزنش کردن دیگران در جمع خودداری کنید
.
 
برای همه سطوح سازمان حتی خدمه و نامه رسان ها احترام قائل شوید
.
 
هنگام امضاء کردن نامه ها و مکتوبات، آنها را به دقت مطالعه کنید و از امضاء کردن آنها، زمانی که حوصله و تمرکز ندارید پرهیز کنید
.
 
خوش ژست و خوش بیان باشید و در جمع با انرژی و اشتیاق حاضر شوید
.

هیزم شکن

   روزی هیزم‌شکنی در یک شرکت چوب‌بری دنبال کار می‌گشت و نهایتا" توانست برای خودش کاری پیدا کند. حقوق و مزایا و شرایط کار بسیار خوب بود، به همین خاطر هیزم‌شکن تصمیم گرفت نهایت سعی خودش را برای خدمت به شرکت به کار گیرد. رئیسش به او یک تبر داد و او را به سمت محلی که باید در آن مشغول می‌شد راهنمایی کرد.

روز اول هیزم شکن 18 درخت را قطع کرد. رئیس او را تشویق کرد و گفت همین طور به کارش ادامه دهد. تشویق رئیس انگیزه بیشتری در هیزم شکن ایجاد کرد و تصمیم گرفت روز بعد بیشتر تلاش کند اما تنها توانست 15 درخت را قطع کند. روز سوم از آن هم بیشتر تلاش کرد ولی فقط 10 درخت را قطع کرد.

 هر روز که می‌گذشت تعــداد درخت‌هایی که قطع می‌کرد کمتر و کمتر می‌شد. پیش خودش فکر کرد احتمالا" بنیه‌اش کم شده است.

پیش رئیس رفت و پس از معذرت خواهی گفت که خودش هم از این جریان سر در نمی‌آورد.

رئیس پرسید:" آخرین باری که تبرت را تیز کردی کی بود؟"

 هیزم شکن گفت:" تیز کردن؟ من فرصتـی برای تیز کردن تبرم نداشتم تمام وقتم را صرف قطع کردن درختان می‌کردم!"

شما چطور؟ آخرین باری که تبرتان را تیز کرده‌اید کی بود؟