پیشنهاد به مدیران منابع انسانی
۱ - زیاد به پای کارمندان نپیچید که خودتان را فراموش کنید. نقاط ضعف خود را کشف کنید و آنها را اصلاح کنید. وقتی این متن را میخوانید متوجه موضوع میشوید.
۲ - بهترین افراد
به عنوان یک مدیر شما هم مثل سایر افراد گروه. باید خوب باشید. با انتخاب بهترین افراد در تیم به سایرین این فرصت را بدهید که رشد کنند و موفق شوند.
یک برنامه مناسب و هدفمند برای استخدام و گزینش بهترین افراد تهیه وبه سازمان کمک کنید
۳- تیم خود را سازماندهی کنید
این که همه افراد تشویق شدهاند برای موفقیت در کار تلاش کنند کافی نیست. آنها باید با هم هماهنگ باشند و با هماهنگی فعالیت کنند تا به اهداف کل تیم برسند.در نتیجه، اگر ما فقط از آنها بخواهیم که تنها کار خودشان را انجام دهند، دیگر برای ذوب کردن آنها در یک تیم منسجم به شما به عنوان مدیر نیازی نداریم.یک مدیر خوب سه ماهه تیم خود را جمع میکندودر سه ماه بعدی میترکاند.شما شش ماه فرصت دارید تاارشدیت خودرا ثابت کنید.
۴- در مدیریت زمان بهترین باشید
تنها چیزی که به اندازه پول در شرکت شما نیاز به مدیریت دارد، زمان است. هر چقدر در مدیریت زمان موفق شوید، به عنوان مدیر، موثرتر و موفقتر خواهید بود.لفظ وقت ندارم راازخود دور ومحو سازید.
۵- روابط عمومی قوی داشته باشیدروابط عمومی قوی شاخصترین مهارت یک مدیرمنابع انسانی است. در نتیجه، سایرین به او نیاز دارند. اگر نتوانید به عنوان مدیر، دیدگاههایتان را منتقل کنید، نمیتوانید یک راهبر خوب باشید. اگر نفهمند که شما چه میخواهید، نمیتوانید آنها را برای کار برانگیزید. مهارت برقرار کردن ارتباط میتواند با تمرین بهبود یابد
۶- انگیزه ایجاد کنید
انگیزه ها مستقیما قابل مشاهده نیستندبلکه فقط میتوان ازرفتار دیگران استنباط شود. کارمندان کار را انجام میدهند، چون ما از آنها میخواهیم که آن را انجام دهند. در برخی شرایط ما از آنها میخواهیم که کار را انجام دهند فقط به این خاطر که نتیجه دستور ندادن، ممکن است نامطلوب باشد.
باید متوجه باشیم که افراد به چه منظور کاری را انجام میدهند. برای حقوق، برای پرستیژ یا برای شناساندن خودشان به دیگران ، اما انجام ندادن کار دلیل دارد. میخواهند کار را انجام ندهند چون تصمیم گرفتهاند که نسبت به کار بیخیال باشند، اما حقوق بگیرند. گاهی سختکوش میشوند چون میخواهند فرد به خصوصی را تحت تاثیر قرار دهند.
برای این که کارمندانتان را بهتر تشویق به کار کنید، اول کشف کنید آنها چه میخواهند و شما چگونه میتوانید در قبال اجرای دستورتان و انجام کار، خواسته آنها را اجابت کنید.یادمان باشد انگیزه فقط پول نیست.پول انگیزه مدیران احمق است.
۷- در مدیریت مالی بهترین باشید
یک شرکت یا کمپانی به منظور دوام کار و باقی ماندن در میدان رقابت تجاری لازم است که درآمدی داشته باشد. این بدان معنی است که باید پولی وارد شرکت شود و هزینههایتان کمتر از پولی باشد که وارد شرکت شده است. بسته به میزان و نوع نقش و فعالیت شما در شرکت، میتوانید در یک حوزه یا بیشتر نفوذ داشته باشید، اما باید هر دو حوزه را به خوبی بشناسید. میتوانید به کمپانی خود کمک کنید، به کارمندانتان کمک کنید، شما و حتی کارمندانتان میتوانید در مدیریت مالی شرکت کمکی موثر باشید. خودتان را درگیر اعداد و ارقام نکنید که بگویید: «این ریاضیات است» شروع کنید به شناخت و آموختن مدیریت مالی.
۸ -به اصول اخلاقحرفه ای پای بند باشید
تخلفات در برخی شرکتهای بزرگ امروز دیگر وجود ندارند،به خاطر بیاوریم وقتی در بالای سازمان فساد باشد پائین سازمان بطور اتوماتیک فاسد میشود و این نمونه خوبی برای نشان دادن اهمیت رعایت اصول اخلاق کاری است.
۹-راهبر باشید نه فقط یک مدیر
شما یک تیم از بهترین و کارآزمودهترین افراد ساختهاید. برای همهشان انگیزه ایجاد کردهاید تا خودشان را در کار نشان دهند. پس چه چیز کم داریم؟ ایجاد انگیزه در تیم، مادامی که راهبری درستی از سمت شما صورت نگیرد، مادامی که این انگیزهها را به سمت یک هدف راهنمایی نکنید و تیم را به سمت آن هدف نبرید، بیارزش است. هنر سمت و سو دادن به فعالیتها و انگیزهها، فقط در وجود یک مدیر میتواند باشد و با همین استعداد، میتوان راهبر و مدیر را از دیگران متمایز کرد. فراموش نکنید که راهبران در کلیه سطوح یک سازمان از سایرین متمایزتر و مشخصتر هستند، موفق ترین رهبران کسانی هستندکه میدانند با هر شخص چطور صحبت کنند.
۱۰ - به خودتان استراحت بدهید
اگر استرسهای عصبی داشته ، کمتحمل باشید و به پای کارمندان بپیچید، تاثیر و نفوذتان بر افراد کاهش خواهد یافت. وکسی علاقه ندارد به شما نزدیک شود. یک استراحت داشته باشید. به خودتان فرصت بدهید تا استراحتی کنید و نیروهای تحلیل رفته را دوباره احیا کنید.طبیعت روح انسان را صیقل میدهد.خصوصا کوه نوردی. اگر امکانات داریدکنار ساحل یا جایی مثل ساحل .آرام و فرحبخش است.
۱۱-خودراممیزی کنید
مدیریت، مهارتی است که میتوان آن را یاد گرفت. هر روزتلاش کنید تا روشهای مدیریت خود را بهبود ببخشید. این چند نکته را در جایی یادداشت کنید.(یادداشت یعنی یاد آوری)بعد از دو هفته دوباره آنها را بررسی کنید. اگر هر روز به یک نکته بپردازید، قبل از آنکه متوجه شوید، تبدیل به مدیر بهتری میشوید و این تغییر از دید سایرین هم محسوس خواهد بود.
/b>>/>۱۲-احساسات خود راکنترل نمائید(تفسیر این بند با خودتان)